måndag 15 februari 2010

Årets Allroundpudel

Prisregn!

Vandringspriset.

Meya fick det nyinstiftade priset för Årets Norrlänska Allroundpudel!
Det är instiftat av Kennel Domestic: "Vi vill inspirera och uppmuntra medlemmar i norra avdelningen att arbeta för pudelns mångsidighet som allrounder. För oss är det viktigt med vackra hundar som följer rasstandarden men som ändå har kvar den samarbetsvilja och arbetsglädje som pudeln ursprungligen var avlad för. Vi vill med detta pris visa att det är vi som ägare som sätter gränsernaför vad våra pudlar kan åstadkomma.Priset är dedikerat Domestic Dark Delizia, som ett exempel för att visa pudelns förmåga och vilja att arbeta hela livet".
IntuCh NorduCh VWW-08 SE V-07 LP1 LPII LPIII SE LCh Domestic Dark Delizia "Aya" som priset dedikerats till är Meyas mormor. Därför är jag lite extra stolt över det här priset, att det blev ett barnbarn till den som är upphovet till priset är ju roligt, tycker jag.
Vi fick även två pristavlor, för LPII & SE VCH och ett diplom för att vi kom 2.a på Norras viltspårlista.
Det har gått jättebra för många Domesticpudlar i år. Se ett axplock i collagebilden.
Jag drar Meyas kullsyskon: Zeo med matte Denise blev Bästa utställda hane på Sverigelistan. Dirie med matte Erica blev LPI och fick utmärkelsen Publikens favorit på Hemvändarlydnaden i på Nordmalings BK i juli och har ett 1:a pris i Lk2, blev 2:a på norras lydnadslista. Hoppas jag inte glömt något...
Jag vill passa på att tacka alla träningskompisar, både i spårskogen och på lydnadsplanen. Utan er hade det nog inte blivit mycket av i sommar. Ni inspirerar mig och gör att jag tar mig ut även om jag inte alltid är så pigg i knopp och kropp. Tack söta ni för att ni finns och gör allt så mycket roligare!

6 kommentarer:

  1. Grattis! Vad roligt att vinna ett sådant pris och vad duktiga ni är!

    SvaraRadera
  2. HURRA!!! Gud vad roligt, här rungar grattis ropen ända från Skåne, hundar och vargar ylar i kapp =O)Så roligt att få ett sådant pris och det är ni ju väl värda!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vad kul! Jag tycker att det är extra kul när man bli uppmärksammad för att man tävlat och lyckats i många grenar.

    Det är många som lyckats med allroundtävlingen i år :)
    Therese Sångberg med briarden Polluxx blev årets allroundbriad och Fritz årets allroundcocker.

    SvaraRadera

Hälsningar