torsdag 17 februari 2011

Norras vinnarlistor 2010

Nu ligger alla Vinnarlistorna 2010 för Pudelklubben/Norra ute på  SPK Norra
Förra året blev Meya Årets Allroundpudel, och i år gick utmärkelsen till hennes kullbror Zeo. Han fick Domestics Vandringspris och blev alltså Årets Allroundpudel 2010. Trea på utställningslistan, delad andra plats på viltspårlistan, och han blivit Nordisk utställningschampion. Grattis Denise & Zeo!
När jag håller på så kan jag stolt nämna fler av Meyas släktingar: Storpudeln Eddie och Christina blev Årets Viltspårpudel 2010! Tjoohoo! Pudelmamma Zelda trea och syster Dirie fyra på lydnadslistan!Och Dirie har ju även gjort entre´i Bruksspår med godkänt resultat. Meyas syster Smilla har tävlat i Lk 3 i år med flera 2:a pris, och Davlin som också har tävlat på lydnadsplanen i år!
GRATTIS till allt duktigt och härligt pudelfolk!! . (även ni som inte blev nämnda här få ta åt er, till och med om du har en annan ras än pudel;))!! Jag och Meya gjorde en enda start i Lk 3 under förra året, ett 2:a pris blev resultatet. Jag skrev om den tävlingen HÄR om du vill läsa. Men jag hoppas att det kommer att finnas mer tid och ork för träning och tävling det här året. Det är ju så KUL!!

2 kommentarer:

  1. Det är så himla kul att läsa om Atlas duktiga "släktingar". Vi är stolta Domestic ägare:-)) Särskilt kul är det att du är tillbaka i bloggvärlden. Tycker att det var hiskeligt tyst länge. Välkommen tillbaka! :-)))

    SvaraRadera
  2. Jag håller med föregående talare; kul att du är tillbaka. Så kul att läsa om vad ni pysslar med där uppe :)
    Sv på din kommentar: haha, ja vi har alla olika associationer till ord (GI) ;)
    Kramen!

    SvaraRadera

Hälsningar