tisdag 7 augusti 2012

I´m alive...

Jisses vad jag har försummat bloggen!
Jag ska inte göra någon lång tröttsam resumé av vad vi har haft för oss eller inte, sedan maj! Meen jag kan berätta att jag efter påtryckningar av A som har Meyas kullsyster Smilla så anmälde jag både Meya och Alina till Rallylydnadstävling i Piteå i juli. Fredagen den 13:e dessutom, att vi bara vågade! ;)
Här uppe i Norra Norrland finns bara EN (ja du läste rätt)färdigutbildad Rallylydnadsdomare. Det finns desto fler som vill tävla! Det var meningen att ma skulle kunna tävla 2ggr samma dag men anmälningarna var så otroligt många att det blev lottning- och då blev Alina bortlottad i båda loppen och Meya i ett, och placerade på reservplatser låångt ner på listan.
Jag beslutade mig för att helt enkelt stryka Alina från reservplatserna och lämna henne hemma. Hon gillar nämligen inte blött underlag och vädret var på sitt regnigaste humör den har fredagen.
Efter en resa upp till Piteå i hällregn så kröp solen fram precis när det var dags för Rallylydnaden.
Trots att jag bara gått en hel Rallybana en enda gång före tävlingen så gick det ju fantastiskt bra för oss 95p/100p! Domare: Emma Berg
Här sitter vi nöjda och glada efter en lång dag med mycket väntan (jag startade sist av ALLA)
Andrea & Smilla tog sin 3:e RL över 70p och blev därmed RLDN och är uppflyttade till Fortsättningsklass. Jag & Meya klarade av vår första RL-tävling !

Banskissen

Så här ser ett domarprotokoll ut i Rallylydnad. Man startar på 100p sen drar domaren av poäng för fel.
Vi fick 95p av 100p. Jättenöjd såklart!

Alla fick medalj och hundgodis. Vi fick även en fin förstahjälpenväska.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsningar