måndag 13 augusti 2012

Rallylydnadshelg och havsluft

Uppvärmning inför tävlingshelgen blev en båttur i Mattias fina träbåt, utanför Värns. En riktigt härlig kväll med sol och mysigt dunk, dunk från båtmotorn.
Meya, Carrus och Smilla i båten
Alina gör sitt premiärlopp som 9-åring. Hon tycker att det här är jättekul! Jag får jobba på lite extra men det är så roligt att hon klarar sig så bra. Här la hon in ett extra läggade under gång mellan 2 moment och satte sig när vi skulle snurra runt. Jag får bli tydligare helt enkelt och lära mig att inte trassla med kopplet.....Tur att man slipper det i övriga klasser.
 Alinas resultat på Timrå BK 86 p/100p och i Ånge på Special Klubben för Bearded Collie Rallytävling blev det 89p/100p. Där klantade jag mig och gjorde fel moment vid en skylt....

 Här är hela Domesticligan som tävlat i helgen. Resultat från tävlingarna: Timrå BK och Ånge BK
Domesticligan på Västra Medelpad BK i Ånge.
Från vänster på stenen: Imani, Alina och Dirie.
Längst fram: Meya och Smilla

 Här är båda brudarna rätt trötta efter en lång tävlingshelg, och mycket frisk havsluft. Meyas resultat i helgen: lördag 94p/100p och söndag 98p/100p och en delad 2:a plats med jättefin kasse fylld med godsaker och prylar. Därmed är hon uppflyttad till Fortsättningsklass och har fått titeln RLD N, som betyder RallyLydnadsDiplom Nybörjare =)
Mina fina duktiga tjejer har gjort ett kanonjobb med mig i helgen!




6 kommentarer:

  1. Man blir lite fundersam? Var det en tävling i SBK,s regi eller en släktträff. Själv får man pula på i ensamheten ute på lydnadsplanen snyt! snyft!!

    SvaraRadera
  2. Ja du Anders det är bara att börja med Rally! Då får du sällskap =D

    SvaraRadera
  3. Tack Erika för ditt Grattis!<3

    SvaraRadera
  4. Hmm, verkar rätt skoj med rally. Kanske får ta och prova med F. Hela släkten verkar ju vara duktiga på det ;)

    SvaraRadera
  5. Absolut! Frank skulle nog vara kung! =)

    SvaraRadera

Hälsningar