måndag 30 maj 2011

Trädgårdsprojekt

Visst är det snyggt?
Bilden är lånad från http://www.nordfjellcollection.se/
Just nu är det mest utemiljöer i mitt huvud. Vi håller på att forma till vår lilla radhustomt efter våran smak. Jag söker inspiration från tidningar och på nätet och försöker få ihop det med mina/våra egna ideér. Det blir i alla fall en stor altan i två etage på entrésidan. Det är där vi har sol från 11 på förmiddagen till 22 på kvällen. Den gamla altanen som var murken och sned har rivits bort och en ny stomme är snart på plats. Ett insynskydd mellan oss och grannen har vi redan satt upp och plankor till andra sida har A målat på varje ledig stund. De ligger bara och väntar på att få komma upp. Det ska ju även få plats några cyklar och en moped så det gäller att utnyttja ytorna till max. Så mycket blommande växter kommer det inte att bli. Jag har grävt bort en hel blomrabatt och planterat ner dem i provisoriska pallkragar på baksidan, så får vi se var de hamnar så småningom. Vill hellre ha olika gräs och vintergröna växter. Skulle jag inte ha något emot att ha en sådan här härlig trädgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsningar