tisdag 1 mars 2011

Me, myself & Meya

Tisdagsträning på Biltemas parkering ikväll. Flera taggade men av olika anledningar så blev det bara jag och Meya som tränade. Men som vi tränade!! =) Jag hade till och med en plan "ger mig själv en klapp på axeln".
...och jag höll mig till planen "ännu en klapp på axeln"
Meya var så taggad när jag packade ryggsäcken att hon skuttade fram på väg till Biltema. Sötnosen, hon gillar verkligen att träna! Väl framme körde jag backaträning, hon har tidigare mer hoppat bakåt men nu börjar bli riktigt bra steg. Klickade och belönade med pannkaka för rakt backsteg, inga hopp eller skutt belönades.
Tog en liten paus med spring i storsnöhög, Meya sprang, inte jag ;) Fortsatte med apportbocken- här var det fokus på greppet. Belöning för kraftigt fasthållande. Sist ut övade vi på stegförflyttning i sidled. Jättenöjd med Meya, både hennes fokus och utförande. Ger mig själv VG för att jag tänkt igenom träningen, höll fast vid belöningskriteriet jag satt upp och att jag slutade i "rätt" tid!
Hurra vad det är roligt att träna, fast det blåste snålkallt och att vi var ensamma. Känner att motivationen som varit som bortblåst nu återvänder. 

4 kommentarer:

  1. tråkigt att du blev ensam! Jag hade tänkt komma men jag hade ingen energi över efter att jag badat och klippt Imani.. Siktar på nästa vecka! =)
    Kul att de går bra med träningen! Jag behöver också få tillbaka motivationen!

    SvaraRadera
  2. Va roligt att ni börjat träna igen! Ska se när jag nu får arslet ur vagnen å kommer till Umeå, så kanske vi kan ses!
    Tack så mkt för gästboksinlägget på hemsidan!! De är så sällan någon skriver nu mera :D Och tack för WOWét. Han gick bra dom 2 första tävlingarna men har faktiskt gått 2 till som jag inte lagt upp än, den ena bröt vi och den andra fick han bara typ 141p. Och nu så är de min motivation som tryter för en gångs skull... :p

    SvaraRadera
  3. Hjäääääälp vad duktiga ni är, du och Meya. Jag får dåligt samvete för mitt ICKE tränande. Vill men orkar oftast inte när vi har gjort våra timslånga promenader. Dock skulle stackars hundarna behöva lite utmaningar. Du skall inte starta en träningsgrupp?????

    SvaraRadera
  4. Ann-Sofie- Vi startar en träningsgrupp tisdagar kl.19 på Biltemas parkering! Kom dit!

    SvaraRadera

Hälsningar