tisdag 22 mars 2011

Våga Yoga


Min favoritställning! Eller inte! 
Yogar alldeles för lite och för sporadiskt nu för tiden, vet inte varför det blivit så. Jag mår ju så bra av Yoga. Nu när jag mår sämre så fattar jag inte att jag släpper saker som gör att jag funkar så mycket bättre!!? Den fysiska delen i yoga kopplas ihop med andning och närvaro och när man hållit på (och ut) ett tag så är det ren och skär lycka att hålla på! Många ställningar är ju ganska påfrestande för kroppen men man kan kan alltid hitta alternativ. Idag gör jag vågen för Yoga! 



2 kommentarer:

  1. Har aldrig testat, men har flera kompisar som snöat in på yoga totalt (på ett positivt vis). Vore kanske nå't för mig med min krångliga rygg! Tror att den mentala delen vore grrrreat också.

    SvaraRadera
  2. Jag vågar också!
    Men du, Therese om du mår sämre så skall du först lyssna på kroppen. Jag brukar också fungera på det viset. Jag släpper för att sedan i "sista rycket", innan man blir ändå sämre, köra i 110%.
    Krya på dig och hoppas att du får en bättre dag.

    SvaraRadera

Hälsningar