torsdag 29 oktober 2009

Hemma igen!

Mamma & Pappa hösten 2007.
Det här är en av mina favoritbilder på dem.

Varit hos min pappa på besök. Så här vackert är det där. Bilden nedan tog jag för två år sedan men det ser ungefär likadant ut nu. Sol och friskt i luften med vackra färger i naturen.

Bjurforsvy 2007

Jag åkte först till min äldsta systers jobb, där jag visade upp Meya för en intresserad valpköpare (det är inte dags riktigt än..) sedan kidnappade jag systeryster för en kort men mysig lunch.

Därefter besökte jag min mammas grav. Jag satte dit en lykta och ett hjärta av mossa. Det känns alltid skönt att hälsat på vid hennes viloplats. Den ligger väldigt vackert med utsikt över sjön, jag tror mamma skulle varit nöjd med sin plats. Tog en pause innan nästa träff med att promenera på Hembygdsområdet i Burträsk och ut på Ön. Det var synd att jag inte hade kameran med mig för det var otroligt vackert där igår. Hundarna älskade att springa i sanden och i vattnet, så nu ser bilen ut som på högsommaren: full med sand!

Dags att träffa mellansyrran och hennes äldsta dotter. Vi följdes alla tre till graven, så jag gjorde två svängar till mamma igår. När vi kom hade skymningen börjat smyga sig på, så ljusen som brann i lyktor över hela kyrkogården spred ett mysigt sken.

Middag och myskväll med pappa och storebror så var dagen kompett. Fick träffa pappa, alla mina syskon och tre av fem syskonbarn, så det var en lyckad dag på det viset.

3 kommentarer:

  1. Vilken späckad men härlig dag det blev! Förstår att du tycker om bilden överst, den andas samspråk!
    Så Meya ska ha smått längre fram? Är det du själv som ska ordna el det är uppfödaren som tar hand om det hela?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ni ska tävla tvåan, är det första starten? :)

    SvaraRadera
  3. Busy day!
    Så Meya ska också ha små kottar sen? Det är dags för min Smilla till våren :)

    SvaraRadera

Hälsningar