måndag 9 november 2009

Lite klickerträning

Jag och Meya redo för start. Lydnadstävling i Nordmaling 2009 Foto: Anders Lundmark


Tränat lite stegförflyttningar här inne i köket ikväll. Med klicker. Vändningar hö 5ggr, helomvändningar5ggr, vändningar vä 5ggr. Backa mot väggen 5ggr. Bytt hund mellan varje pass. Funkar jättebra att hundarna får vänta på varandra, det gör att jag har taggade och fokuserade "elever". Alina har även fått träna lite på att greppa apporten. Det är själva gripandet jag vill få in nu, så jag har klickat för att hon gripit ordentligt och inte brytt mig om att hon släpper den direkt.

Tidigare idag under långpromenaden så tränade vi lite på att söka och komma in med vittringspinnen. Det gillar både Alina och Meya att göra.





1 kommentar:

  1. Oh vad jag blev sporrad att gå ut och träna lite....ska bara , som Alfons Åberg jämt säger :) De blir sporrade av att de får vänta på varandra *veta* Det funkar bra tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera

Hälsningar