söndag 15 november 2009

Regniga söndag

Igår låg snön vit och vacker, idag regnar det och allt blir mörkt och trist.
Som tur var så hade vi bestämt en liten träningsträff med pudelgänget idag. Annars hade vi nog inte kommit oss för någon träning idag.....Men det finns som bekant inget dåligt väder bara dåliga kläder så det var bara att bylta på sig och dra iväg "ler"
Jättenöjd med Meyas attityd. Fick kommendering på FF av M. Tack!
Sedan tränade jag på att köra flera moment innan köttbullen kom fram. Tex kort FF, Läggande och sen en snabbt skick till Rutan (som hon gillar skarp) innan belöningen kom. Ett P-ligg i spöregn på blött, kallt underlag fick vi till, Meya låg brevid Goldentiken Nellie som hon inte känner sedan tidigare (jaja, en Golden är ingen pudel men hon var med iallafall =)) Man måste inte vara pudel för att vara med på våra utomhusträningar!
Tränat grepp med apporten med båda hundarna.
Blöta och kalla kom vi hem till en tänd brasa och en varm kopp kafffe! Bra markservice, eller hur!
Kom på att jag ska läsa igenom det här inlägget om att tävlingsträna på egen hand från Klickerklok igen! Läs det Du också och lämna gärna några av Dina tankar här hos mig!
http://www.klickerklok.se/blog/tavlingstrana-pa-egen-hand/
Ha en skön söndagkväll!

4 kommentarer:

  1. va härligt de lät att komma hem till en varm brasa! De var verkligen trist väder idag!

    SvaraRadera
  2. Ja,fy! JAg var alldeles stelfrusen när jag kom hem. Men det var kul att träffas, även om det blev en kortis!

    SvaraRadera
  3. Hemskt att det regnar, här snöar det :S
    ha en bra vecka med föhoppningsvis lite regn :)

    SvaraRadera
  4. hahaha, så klart att en golden kan vara med på pudelträning...naturligaste saken i världen =O) Rut är ofta med på Lapphundsträffar, naknaste lappen (och minsta) i historien =O)Jag tycker jag har fastnat i min träning, igår kändes det kul igen, men i dag så känns det som att jag inte har något mål längre, konstigt!

    Kram

    SvaraRadera

Hälsningar