torsdag 12 november 2009

Redan torsdag

En vecka som har varit fylld av rolig hundträning. I tisdags träffade jag pudelgänget, (delar av )på Ön. Det var kallt, men vi kommenderade varandra genom hela lydnadsprogrammen (Meya Lk2 och syster Smilla Lk3) Ett P-ligg med Meya, Smilla och Wilson. Alla var superduktiga! Det var ett gäng på planen brevid som tränade skydd med skällande hundar, så där fick vi en bra störning!
Onsdag lydnadsträning på ridhus. Delade tiden med H och Zelda. Fick kommendering av FF, Rutan och apporteringen. Kontakten var fin. P-ligget känns så säkert och fint.
Underlaget i ridhuset gör att Meya greppar apporten försiktigare än utomhus. Men det är bara att träna på så ska det bli bättre.
Ska klickerträna själva greppet med superbelöning. Ett tips från Coachen! :) Mer träning på att ta vittringspinnen utan att tugga ska det också bli.
Idag har vi tränat utomhus hos H på att vänta ut belöningen genom att ta flera moment på raken, med externbelöning som Bingo!! Bra attityd idag! Har rätt ont i händer och armar efter all bilkörning i veckan, så nu ligger vi lågt några dagar...

3 kommentarer:

  1. va kul att de går så bra på träningen =)
    Min kompis tänkte rida i onsdags när ni hade träning.. hon visste inte att hela ridhuset var bokat.. hon blev lite förvånad när de var massa hundar där :P
    jag får ångest när du tränar på trean! hehe

    SvaraRadera
  2. Jaha! Var det din kompis, det var tydligen felskrivet på schematavlan, otur för henne att det var fullt med hundar då! Jag tränar inte mycket på trean än.Det är mest vändningar och steg bakåt och åt sidan...Åsså ska jag lägga lite tid på att få bort tugget på vittringspinnen :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härligt hundig vecka du haft. Det är så trist att man ska behöva "betala" för att hålla igång sig...Jag har haft en formsvacka, känner mig bättre i dag...Låter som att träningen går jättebra, då är det roligt att träna också, när det flyter =O)

    Kram

    SvaraRadera

Hälsningar